마찬가지로 얼리 어세스 설명에서 퇴짜를 맞았다.
이부분은 제대로 기술하는 것은 앞으로 내가 작업을 어떻게 마무리 할지와 연결이 되어 있는듯 싶다. 저번에 내가 앞으로 협업을 제안하는 사람에게 기획서를 써오라고 요구하는 것과 일맥 상통하는듯 싶다.
잠깐 통과된 애들이 어떻게 써서 보냈는지 확인을 해봐야 겠다.
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보니까 피드백을 받기 위해서 얼리 어세스를 했다고 하고 디스코드를 만들어서 피드백을 받기로 했다. 그렇다면 나도 해외에 피드백을 받을수 있는 창구를 기입을 해야 겠다. 영어는 주로 유튜브로 받고 한글은 여기 블로그에서 받으면 될듯 싶다.
This game is what we make together. I plan to actively engage the community in game development, so we welcome all feedback, comments, suggestions and criticism. So, I encourage Early Access users to visit my YouTube channel.
[url]https://www.youtube.com/channel/UCA_JlKlXG8828MERDFBMUew/videos[/url]
Or please comment on me on my blog. [url] https://aigoia.tistory.com/[/url]
I look forward to your feedback and suggestions.
일단 피드백 관련 부분부터 수정을 해야 겠다. 오래간만에 정신이 번쩍 든다. 어제까지는 늘어졌는데 갑자기 식사를 라면을 때우면서 열일하고 있다.
I plan to actively engage the community in game development, so we welcome all feedback, comments, suggestions and criticism and bug reports. So, I encourage Early Access users to visit my YouTube channel.
[url]https://www.youtube.com/channel/UCA_JlKlXG8828MERDFBMUew/videos[/url]
Or please comment on me on my blog. [url] https://aigoia.tistory.com/[/url]
I hope that the development of this game will be our work from from a game made by one person.
약간 감성을 자극하도록 이렇게 해야 겠다. 한명이 만드는 게임에서 우리가 만드는 작품이 되기 위해서는 당신들의 피드백이 필요하다는 내용을 추가 한다. 인게이지라는 단어가 참여 보다는 관여에 느낌으로 좀더 깊숙이 들어오는 뉘앙스다.
The current state of the Early Access version of this game is specifically.
[h2] Illustration [/h2]
Originally, it was planned with 6 people + supporters. But, It has only 5 people's illustrations. Also, due to the absence of the story mode, the illustration of the enemy boss do not exist either.
[h2] Skills [/h2]
Except for the passive trait of shadow walking and armor piercing, most are in an unimplemented state. The lack of skills of players and enemies has the potential to cause a problem that become boring as the game progresses. So Improvement is needed.
[h2] Music [/h2]
There are only two battle BGMs. There is a difference in the BGM according to the difficulty of the map, and in the case of before the event, it is necessary to purchase the right music before the event. This is one of the reasons why you should earn enough money from this early access.
[h2] Mission goal [/h2]
Only the state of making everyone incapacitated is implemented. Various mission objectives will be added.
[h2] Map [/h2]
The event map is not implemented, and the general map is partially implemented, but the number is small. In the case of the general map, it is set up to Easy Normal Hard, but in the difficulty level above Normal, it is more difficult to clear. Because this version don't have skills or special items. Therefore at this stage, it is recommended to play only to the beginning of the normal.
[h2] Shop and inventory and node map [/h2]
Almost implemented. But, special items to be added exist only as dummy data.
게임에 구체적인 상태이다.
두개 세션을 더 바꾸야 하는데 졸려서 안되겠다. 자고 일어나서 마저 하도록 한다.
My goal is to make a perfect game. That's why I want to help the Steam gaming community that enjoys Early Access. I hope you will get involved in this game to make this game a success that will be a perfect game with continuous feedback. I believe Goetita: turn-based city will be a perfect game if you help me.
약간 도움을 호소하는 식으로 써야 할듯 싶다.
현재 버전의 상태를 피드백은 명확하게 하라고 하고 저쪽에선 명확하게 약속을 하지 마라고 하고 했갈린다. 다시 한번 읽어 봐야 할듯 싶다.
It has only 5 people's illustrations. Passive trait of shadow walking and armor piercing is implemented. Only the state of making everyone incapacitated is implemented. In the case of the general map, it is set up to Easy Normal Hard, but in the difficulty level above Normal, it is more difficult to clear. Because this version don't have skills or special items. Shop and inventory and node map Almost implemented.
불필요한 건 빼고 좀더 함축적으로 요약을 하도록 하자. 이게 너무 구체적으로 하지 않고 전체적으로 이야기 하되 명확한 기대를 불러 일으켜야 한다고 한다. 너무 어려운 요구 인듯 싶다.
전제적인 부분을 다루데 명확하게 쓴다. 이렇게 가야 하나. 라면 좀 먹고 오늘은 이거 쓰는거 까지만 마무리 하자. 어차피 한번에 통과될꺼 같진 않았다.
초안에서 실수 했던게 머냐면 질문을 문자그대로 답하는게 아니라 그 이면에 서술해야 하는 것을 서술하되 그냥 질문은 뒤에 나중에 붙이는 각주 같은 것이였다. 즉 글이 먼저고 질문이 뒤따라 붙는 식에 관점에서 서술을 해야 하는거였다. 말로 하려니까 설명이 어려운데 여튼 어떻게 해야 할지는 알듯 싶다. 물론 이게 맞는지는 다시 제출해 보면 될듯 싶다.
My goal is to make challenging game more than i can make now. That's why I want to help the Steam gaming community that enjoys Early Access. I hope you will get involved in this game to make this game a success with continuous feedback. I promise Goetita: turn-based city will be a challenging game if you help me.
컨셉을 도전으로 잡고 지금 내 능력보다 더 잘 만들기위해서 도움이 필요하다로 가야 되겠다.
이번에 얼리 어세스 글 쓰는 거 통과를 하면 다른 사람들에게 어떻게 기획서를 써야 하는지 가이드를 줄수 있을 듯 싶다. 이게 애자일 처럼 너무 구제적이게 특정해서 약속을 하면 안되지만 그렇다고 두루뭉실하면 안되고 전체적으로 다루데 명확해야 한다는 어려운 과제를 통과한거다.
During the Early Access period, I will balance existing features and introduce other features such as skills or event battles at the same time. Illustrations from the now blank start menu will also be added. Experimental attempts that have received feedback will also be reflected, and bug fixes will be made on a regular basis as needed.
이렇게 하면 되려나 싶긴 하다. 일단 내보고 결과를 받아 보자. 안되면 될때까지 해보자. 어차피 한번에 통과할꺼라 생각은 안했다.
일단 상점이 통과되면 그때 빌드 테스트를 해야 할듯 싶다. 검토가 2일에서 3일이 걸리니까. 당분간은 또 그림 연습을 하면서 시간을 때우도록 한다.
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